فعالیت های آفلاین برای موفقیت فعالیت های آنلاین شما

آیا شما هم کسب و کار آنلاین دارید ؟ آیا تلاشتان اینست که شغل آنلاین خود را بیشتر تبلیغ کنید ؟ بسیاری از افرادی که کسب و کار و تجارت آنلاین دارند در تکاپو هستند تا در همان فضای آنلاین به ترویج و تبلیغ کار خود بپردازند ، قافل از اینکه بیشتر افراد بالقوه را می توان در فضای آفلاین پیدا نمود.

درست است که فعالیت آنلاین امروزه به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، اما توجه داشته باشید که هنوز هم بیشتر ارتباطات و فعالیت ها در فضای آفلاین شکل می گیرد و نمی توان از این موضوع چشم پوشی نمود.

از این جهت در این مطلب سعی کرده ام تا چند شیوه و راه و روش برای انجام فعالیت های آفلاین که منجر به تقویت و پیروزی برای فعالیت های آنلاین شما می شود را ذکر کنم و امیدوارم که از این نکات بتوانید استفاده مفید را ببرید!

۱- دادن کارت ویزیت

هر زمان که در مکان یا زمانی قرار گرفتید که با افراد جدید که با حیطه حرفه و شغل شما همخوانی دارند آشنا شدید می توانید از کارت ویزیت خود به نحوی شایسته استفاده کنید. آیا قدرت کارت ویزیت ها را دست کم گرفته اید ؟

ممکن است در زمان گفتگوی جدید بین دو نفر ، تمام صحبت ها و ملاقات ها بعد از مدتی فراموش شده و از یادها بروند ، اما رد و بدل شدن یک کارت ویزیت می تواند بعد از مدتی یادآور خاطره دیدارها و در پی آن تماس های مکرر شود.

مهم نیست که کارت ویزیت شما خیلی هم مدرن نیست و حال و هوای قدیمی می دهد ، مهم اینجاست که بتوانید در مواقع لازم از آن به صورت بهینه استفاده کنید و البته چه بهتر که برای کسب و کارتان حتما یک کارت ویزیت مدرن و بروز طراحی کرده و تمام معیارهای یک کارت ویزیت مناسب را برای جلب نظر بیننده فراهم کنید تا به این نحو بتوانید خود و حیطه کاریتان را موثرتر به دیگران بشناسانید.

business cards

۲- شرکت در رویدادهای مهم

شاید در دنیا و فضای آنلاین بسیار راحت تر بتوان از طریق راه اندازی یک وبلاگ یا سایت و فعالیت در رسانه های اجتماعی ، فروم ها و دادن نظر و کامنت به حسی از ارتباط خوب و موثر رسید. اما در عرصه آفلاین نیز می توان به عنوان اولین گام برای برقراری ارتباط از فعالیت و شرکت در سمینارها ، همایش ها و رویدادهای مرتبط با حیطه شغلی خودتان استفاده کرد.

از قدیم الایام همیشه ارتباط برقرار کردن بین یک یا چند نفر می تواند به عنوان راه حلی مناسب در جهت ایجاد یک شبکه پایدار برای رونق یک کسب و کار باشد و اینجاست که بعد از فعالیت و ایجاد ارتباط بین شما و دیگر افراد و گروه ها می توان انتظار رشد در کسب و کارتان را داشت .

البته مطمئنا اگر در فضای آفلاین هم بتوانید فعالیت ها و مکان هایی را که در دنیای آنلاین دارید ، به صورت ها و شیوه های مختلف به دیگران معرفی کنید ، برای بالاتر بردن ارتباطات سریعتر خواهد بود.

Attend events

۳- آموزش دادن

هنگامی که صحبت از بازاریابی می شود به صورت ناخودآگاه ذهن ها به طرف معرفی محصولات یا خدمات می رود ، اما یکی از روش های خوب و موثر در بازاریابی آفلاین و حتی آنلاین اینست که از طریق تجربیات و تخصص های خود بتوانید به دیگران به عنوان یک معلم یا استاد آموزش دهید و از آن به بعد خواهد بود که نگاه مردم و افراد مشتاق می تواند جذب مهارت های شما شده و اعتبار خوبی در بین آنها پیدا کنید.

Professor

۴- صحبت در مجامع عمومی

این تکنیک هم بسیار شبیه به نکته بالایی است و صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن سطح معلومات و اطلاعات به عنوان یک متخصص در مجامعی مثل همایش ها و شرکت در نمایشگاه ها می تواند به عنوان یک راه حل دیگر در رشد فعالیت های آفلاین شما باشد.

در پی ادامه همین روند می توان انتظار داشت که بتوانید در بین همین صحبت ها و تبادل اطلاعات ، نام و نشانی و فعالیت های آنلاین خود را به دیگران ارائه دهید و اگر وب سایت یا وبلاگی تخصصی دارید نیز می توانید آدرس url آن را نیز اعلام کنید .

Public speaking

۵- بیرون رفتن

مطمئنا همیشه نمی توان به صورت آنلاین تمام کارها و فعالیت ها را زیر نظر داشت و پیش برد. نیاز است که روزها و ساعت هایی را دست از دنیای آنلاین کشیده و برای اتصال با جهان بیرون سری هم به موزه ها ، گالری ها ، پارک ها و مکان های دیگری که دوست دارید بزنید.

نکته حائز اهمیت در این باره اینست که ممکن است افرادی علاقمند و مشتاق نسبت به حرفه خود پیدا کنید و در پی آن بتوانید مذاکراتی نیز داشته باشید و حتی کارت ویزیت و آدرس اینترنتی خود را به آنها بدهید و اطمینان حاصل کنید که با این ترفند نیز بازخوردهای خوبی را به دست خواهید آورد.

get out

۶- فعالیت در روزنامه و مجله ها

شاید در بین روزنامه ها و مجله ها چند تایی پیدا شوند که مطالب مهمان از طرف خوانندگانشان قبول کنند. می توانید از این فرصت استفاده کنید و مطالبی مفید و آموزنده و مناسب حال و هوای آن مجله و با توجه به تخصص خودتان بفرستید و نام و نشانی و حتی آدرس اینترنتی خود را ذکر کنید.

magazine

۷- بروشور و تبلیغات

در سطح شهر پر شده از بروشورها و تراکت های تبلیغاتی که به در و دیوار شهر چسبانده شده اند و تقریبا کسی به آنها توجه نمی کند. اما شما هم می توانید از این نوع کارها استفاده مفیدتری را ببرید و بروشورها و تراکت های مدرن و زیبایی را چاپ کرده و با کمی هزینه آنها را در بین روزنامه و مجله های محله زندگی یا کار خود قرار دهید و حتی با مغازه دارها صحبت کرده تا با خرید هر مشتری یک بروشور تبلیغاتی به مشتریان بدهند و خیلی راه های دیگر که می توانید از آن برای تبلیغ کارتان در دنیای آنلاین و آفلاین استفاده کنید.

brochures

نتیجه

امروزه دیگر نمی توان فعالیت های بازاریابی را فقط به بازار آفلاین محدود کرد و یک فرد خوش ذوق برای رونق کسب و کار خود می تواند از شیوه های مختلط آنلاین و آفلاین به صورتی بهینه استفاده کند و با جلب توجه و رضایت افرادی در هر دو سوی دنیای مجازی و واقعی به اهداف شغلی و کاری خود برسد.

منبع: وب هاب / سامان

درباره نویسنده

"وب مثبت" فعالیت خود را از سال 91 آغاز کرد... شما در "وب مثبت" شاهد محتوای مرتبط با وب، شامل "آموزش اصول طراحی و مدیریت وب سایت" و همچنین "آخرین اخبار و حاشیه های دنیای وب" خواهید بود. WebMosbat.IR را به یاد داشته باشید...

نوشته های مرتبط

1 نظر

نظرات بسته است.