چگونه به عنوان یک طراح خود را در معرض دید قرار بدیم؟

فری لنسرها و آزاد کارها با چالشی با نام در معرض قرار دادن خود مواجه هستند. قرار گرفتن مداوم در معرض دید دیگران اغلب برای تامین پروژه های جدید مورد نیاز است ، اما شاید بتوان این در معرض بودن را به کمک یک شغل رفع رجوع کرد .

بسیاری از طراحان با استعداد و با ذوق وجود دارد که در حال حاضر یکی از دغدغه های آنان ، به دست آوردن توجه و در معرض قرار گرفتن کارشان است. در اینجا ما راه های عملی که برای هر طراح می تواند موجب در معرض قرار گرفتن را در بر داشته باشد و بهبود ببخشد را ذکر می کنیم.

پیاده سازی یک یا چند ایده به خوبی می تواند شما را در جهت رسیدن به اهداف شغلی و شناساندن خود کمک نماید مثل رسانه های اجتماعی ، وبلاگ نویسی و … .

۱- گالری نمونه کار

یکی از بهترین راه ها برای قرار دادن استعداد و نام و حرفه طراحی خود ، استفاده از پرتفوی ها و سایتی برای نمونه کارهای شماست که محلی برای نشان دادن کارها و پروژه های قدیم و جدید شماست که منجر می شود تا بهتر در معرض دید قرار بگیرید. اگر بخواهیم گالری یا محل هایی را برای نمایش نمونه کارها مثال بزنیم می توان وب سایت CSS Mania یا دیگر سایت ها را نام برد.

البته در وبلاگ های خارجی رسم بر این است که طرح ها و نمونه کارهای جدیدی که در گالری های مشهور رایگان و پولی مثل Themforest ایجاد می شوند را در وبلاگ خود معرفی می کنند که این روش هم باز یکی از راه حل های خوب برای معرفی کار شماست. اما مطمئنا باز هم وجود یک وب سایت شخصی برای قرار دادن نمونه کارهای شما می تواند بهترین راه حل باشد و منجر می شود تا اگر طرح شما در وبلاگی معرفی شد ، افراد مستقیما به وب سایت نمونه کار شما هدایت شوند.

deviantart

علاوه بر این می توان از گالری های بزرگ و پربازدید مثل Behance,Carbonmade,Dribbble, deviantART استفاده کرد و یک صفحه ویژه برای نمونه کار خود ساخته و آن را در هر جایی مثل وبلاگ ، کارت ویزیت و بروشور و چیزهای دیگر در معرض دید دیگران قرار داد.

البته یک سرویس جالب مثل Gallery Rush وجود دارد که می توان طراحی های مرتبط با وب را در اکثر گالری های معروف نمونه کار معرفی کرد.

۲- پست مهمان در وبلاگ های مرتبط

وب سایت ها و وبلاگ های بیشماری در مورد گرافیک و طراحی وب وجود دارند که از پست مهمان نیز استقبال می کنند ( گرچه همه ما از این نعمت دوری می کنیم ) .

نوشتن مطالب آموزشی در مورد حیطه کاری طراحی خود در وبلاگ های متعدد به صورت مداوم نیز یکی دیگر از راه های خوب برای در معرض قرار دادن سایت یا شغل شماست. این فرصت برای شما فراهم می شود تا توانایی ها و تخصص های بخصوص خود در حیطه طراحی را با به وجود آوردن یک مبحث یا آموزش در وبلاگ های مرتبط قرار دهید.

شاید شما فکر کنید که این کار نتیجه ای ندارد ، شاید حرف شما در ابتدا درست باشد اما این را در نظر بگیرید که با مداومت در این کار مطمئنا کاربران بیشتری روانه سایت شما شده و از گالری نمونه کارهای شما بازدید می کنند و این روش یک راه طولانی مدت برای نگه داشتن مشتریان بالقوه برای شماست که در آینده به عنوان مشتری های ثابت شما تبدیل خواهند شد.

guest post

یکی از مزایای خوب پست مهمان اینست که وبنوشت ها را به صورت آموزشی یا هر چیز دیگری که با اهداف سایت میزبان مرتبط باشد ارسال کرد، می توانید لینک سایت یا وبلاگ و پرتفوی نمونه کارهای خود را در انتهای پست های ارسالی لینک کنید و بدین ترتیب کاربران برای آشنایی بیشتر با نویسنده مطلب ، مطمئنا سری به لینک مورد نظر خواهند زد و بدین ترتیب نیز بازدید و مشتری خوبی را جذب خواهید کرد.

۳- انتشار فایل های رایگان

از طریق ایجاد یا توزیع فایل های رایگان یا  Freebie با کیفیت بالا می توانید تعداد زیادی بازدیدکننده برای وب سایت خود به دست آورید و از این راه نیز در معرض بیشتر کاربران قرار بگیرید. شاید در وهله اول یک وب سایت دانلود فایل های رایگان که توسط خود شما یا دیگران ساخته شده است  فقط موجب افزایش بازدید سایت شما شود ، اما این روش یک کمک کننده خوب برای شناساندن نام و دامنه وب سایتتان است که بعدا از همین طریق می توانید پروژه های متعددی را دست و پا کنید.

مباحث و فایل های زیادی مثل PSD ، تم وردپرس ، آیکون ها ، براش و تکسچر وجود دارد که درخواست کنندگان زیادی دارند. کاربران و حتی طراحان زیادی از آیتم های رایگان در پروژه های خود استفاده می کنند و از اینرو وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت ها این فرصت را غنیمت شمرده و در کنار کارشان یک قسمت برای دانلود فایل های رایگان قرار می دهند.

اگر شما اختصاص زمان مفیدی را برای اشتراک فایل ها و چیزهای رایگان بین خود و دیگر کاربران را در وب سایت یا وبلاگ خود انجام دهید و آنها را از طریق شبکه های اجتماعی مثل توییتر ، فیس بوک یا گوگل پلاس به اشتراک بگذارید ، شانس بیشتری برای در معرض قرار دادن خود پیدا می کنید.

۴- ارائه آموزش

یکی از بهترین راه ها برای شناساندن تخصص شما در حیطه طراحی ، ارائه آموزش در وبلاگ خود یا استفاده از پست مهمان در دیگر وب سایت ها است. موضوعات بی پایانی برای آموزش وجود دارد که شما می توانید با مهارت خود به دیگران در این راه کمک کنید و به نوعی به بازار هدف و دستیابی به مشتریان بالقوه خود نزدیکتر می شوید.

ارائه آموزش به وضوح می تواند شما و  به رسمیت شناساندن شغل طراحیتان در بین دیگر طراحان و افراد مبتدی تا حرفه ای کمک نماید. این آموزش ها می تواند در یک سمینار ، کنفرانس یا حتی در وبلاگ خودتان برگزار شود. وب سایت های خدماتی خوبی در این زمینه مثل GoToWebinar یا AnyMeeting وجود دارد که از آنها هم می توان کمک گرفت.

حتی می توان از شبکه های اجتماعی و امکان چت و ویدیو آنلاین در آنها نیز استفاده کرد و یا از قبل یک آموزش بخصوص را ضبط و در وب سایتتان نمایش داد. اگر شما آموزش های رایگانی در مورد حیطه کاری خود مثل طراحی وب یا طراحی گرافیک را منتشر کنید ، شاید بعدا کاربران برای یادگیری سطوح بالاتر حاضر به پرداخت پول به شما شوند تا انگیزه ای برای ادامه انتشار آموزشهای خود داشته باشید.

۵- نوشتن یک کتاب

یک راه دیگر برای برجسته کردن خود به عنوان یک کارشناس همه فن حریف در یک موضوع خاص ، نوشتن یک کتاب بسیار عالیست. نویسندگی و انتشار کتاب می تواند یک نوع اعتبار برای شما به همراه بیاورد. گرچه چاپ کتاب دردسرهای خود را دارد ، اما می توان با انتشار کتاب های الکترونیکی به صورت رایگان و پولی یک نوع حس حرفه ای بودن را در ذهن دیگران ایجاد کنید و بیشتر در معرض دید قرار بگیرید.

write a book

کتاب های الکترونیکی به صورت معمول مورد استقبال کاربران قرار می گیرد که می توان از آنها در وبلاگ ، وب سایت یا شبکه های اجتماعی استفاده کرد. از اینرو تهیه و توزیع کتاب های الکترونیکی به مراتب ساده تر از چاپ کتاب سنتی است و این یک فرصت عالی برای شماست که آموزش های خود را به صورت یک کتاب به افراد معرفی کنید و از این طریق نیز مشتریان خاصی را به دست آورید.

۶- راه اندازی یک وبلاگ

احتمالابهترین راه برای جذب بازدیدکنندگان به گالری یا پرتفوی نمونه کار های شما ، شروع و ساخت یک وبلاگ است. همین طور می توانید از مزایای وبلاگ نویسی مثل ایجاد آموزش های جدید و کسب مشترکین دائمی و بازدیدکننده دائم برای خود را در نظر گرفت و هر چه محتوا بیشتر ، بازدید از موتورهای جستجو و کسب ترافیک برای سایتتان افزایش خواهد داشت.

تعداد روش هایی که می توان در مورد آنها در وبلاگ نوشت زیاد است. ممکن است بخواهید یک پست در مورد حیطه کار طراحی وب یا گرافیک بنوییسید ، ممکن است بخواهید در مورد مطالعات و پژوهش های شخصی خود که به آنها علاقه مندید بنوییسید ، همچنین شاید بخواهید آموزش های ویدیویی یا تصویری که مرتبط با مشتریان بالقوه شماست را مطرح کنید.

public blog

یکی از مهم ترین مزایای وبلاگ نویسی اینست که بر خلاف سایت هایی که فقط نمونه کار خود را معرفی می کنند ، شما می توانید در کنار همین کار از ترافیک بیشتری استفاده کرده و مقدار قابل توجه تری از افراد و مشتریان هدف خود را پیدا کنید.

۷- فعالیت در توییتر

توییتر در میان طراحان و اکثر مشاغل فری لنسری بسیار محبوب است. بنابر این اگر شما به دنبال یک محل برای ارتباط با دیگران و همکاران خود هستید ، توییتر یکی از همین راه هاست. شما می توانید توییت های همراه با لینک به سایت یا وبلاگ خود و اطلاعات در مورد پروژه های تکمیل شده و یا حتی پروژه هایی که در حال طراحی هستند را برای دیگران ارسال کنید و بازخورد افراد را دریابید.

twitter site

اگر می خواهید در شغل خود و در مسیر طراحی و البته فریلنسری و آزادکاری ، موفق شوید به شبکه های اجتماعی مراجعه کنید و در رسانه هایی مثل همین سایت توییتر عضو شوید و با دیگر همکاران و علاقه مندان مرتبط به حیطه کاریتان تعامل برقرار کنید و مطمئنا اثرات مثبت آن را در خواهید یافت.

۸- تبلیغات

تبلیغات کلیکی یا PPC گزینه خوبی است ، زیرا می توانید با توجه به بودجه بندی مناسب به هدف خود برسید. هنگامی که شما به دنبال کسب پروژه های جدید هستید می توانید از راه اندازی تبلیغات برای رسیدن به مشتریان هدف خود بهره ببرید.

تبلیغات آنلاین مطمئنا بهترین و سریعترین راه برای کسب اهداف طراحی و شغل فریلنسری است که می تواند شما را زدوتر به مشتریان برساند.

۹- کارت ویزیت ها

اگر چه بسیاری از روش هایی که ما در اینجا نام بردیم در حیطه فعالیت های آنلاین بود ، اما هنوز هم برای جلب بازدید کننده به سایتتان می توانید از روش های آفلاین مثل پخش کارت ویزیت ها بهره ببرید. شاید شما روزانه با افراد مختلفی در حیطه کاریتان برخورد داشته باشید و داشتن یک کارت ویزیت خوب و پخش آن بین دیگران می تواند این امید را به وجود آورد که بعدا مشتریان بیشتری را به خود جذب نمایید.

داشتن یک کارت ویزیت به یادماندنی و جذاب به شما کمک می کند تا فرصت بهتری برای به دست آوردن مشتریان بالقوه داشته باشید.

تجربه شما ؟

شما از چه روش هایی برای در معرض قرار دادن خودتان استفاده می کنید ؟ اگر توصیه ای برای خوانندگان دارید ، پس در قسمت نظرات با ما هم به اشتراک بگذارید.

منبع: وب هاب

درباره نویسنده

"وب مثبت" فعالیت خود را از سال 91 آغاز کرد... شما در "وب مثبت" شاهد محتوای مرتبط با وب، شامل "آموزش اصول طراحی و مدیریت وب سایت" و همچنین "آخرین اخبار و حاشیه های دنیای وب" خواهید بود. WebMosbat.IR را به یاد داشته باشید...

نوشته های مرتبط