۱۸ نکته برای شروع کار در خانه

اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید ، شاید بتوانید کارهای اداری خود را به صورت تمام وقت و یا نیمه وقت در خانه انجام دهید. اگر می خواهید از منافع کار کردن در خانه نگه داری کرده و آن را به صورت مستمر حفظ کنید ، باید بهترین شیوه سازماندهی را پیاده کنید.

در این پست یک لیست از راهنمایی ها و بهترین شیوه های سازماندهی مشاغل خانگی ذکر شده است که موارد خوبی را ذکر می کند.

بهترین شیوه ها برای کارمندان تمام وقت در خانه

۱- حفظ ساعات به طور منظم : یک برنامه مناسب کاری برای خود پیاده کنید و به صورت منظم و بر طبق آن پیش بروید. بهترین راه برای بسیاری از مردم همین حفظ تعادل کار و زندگی است که دستورالعمل های روشنی برای تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی خصوصی را به وجود می آورد و مطمئنا لذت کار در خانه را چند برابر خواهد کرد.

۲- قبل از شروع کار لباس بپوشید : بعضی از افراد و شاید بیشتر آنها برای کار در خانه از لباس هایی مثل پیژامه استفاده می کنند که البته کار بدی هم نیست ، اما بهترین کار اینست که خود را در خانه مثل زمانی که در اداره مشغول به کار هستید تجسم کنید. بسیاری از کارمندان موفق در خانه هر روز صبح برای شروع کار خود از لباس های رسمی تر استفاده می کنند تا حس کار کردن در یک جای رسمی برای آنها تداعی شود.

۳- تنظیم قوانین خانواده : هر فردی که می خواهد در خانه به صورتی موفق تر و بهتر عمل کند ، بالاجبار باید یک دسته از قوانین را برای خود و خانواده تعیین کند. بهتر است یک مرز روشن و قوانین درستی را برای خانواده و در زمان هایی که مشغول به کار هستید ، تعیین کنید.

۴- برنامه ریزی برای استراحت : باید بدانید که تندرستی از همه چیز واجبتر است و اگر در خانه برای سیاست های شرکت خود کار می کنید و یا اینکه خودتان کاری دست و پا کرده اید ، باید بدانید که استراحت در طول روز بسیار ضروری است. به خودتان به اندازه کافی وقت بدهید تا به پیاده روی رفته و لحظاتی را دور از صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن و فکس و ایمیل و چت بگذرانید. ساعاتی را برای صرف ناهار و هر ۲۰ دقیقه یک یا چند حرکت ورزشی انجام دهید.

۵- استراحت مطلق : آیا نمی خواهید به مغزتان هم کمی فرصت استراحت بدهید ؟ می توانید از برنامه ها و نرم افزارهای جانبی برای مک و ویندوز استفاده کنید تا به نوعی هر ۶۰ دقیقه یک بار کل کامپیوتر شما را قفل کرده تا بالاخره مجبور شوید تا دست از کار بکشید. حتی می شود با کوک کردن یک ساعت ساده بر روی صفحه نمایش خود یک هشدار برای استراحت بدهید.

brain food

۶- ترک کار برای ناهار : شما لازم نیست که مانند داخل اداره برای صرف ناهار به بیرون بروید ، اما سعی کنید حتی المقدور در طول روز یک بار از خانه خارج شوید و ناهار می تواند بهانه خوبی باشد. البته این توصیه برای افرادی که در ادارت مشغول به کار هستند نیز مفید خواهد بود. بدن شما نیاز به تمرین بدنی و هوای تازه دارد و یک پیاده روی ساده و هم صحبت شدن با دیگران می تواند آرامش بدنی خوبی برای شما به ارمغان آورد.

۷- درخواست تجهیزات بیشتر : اگر شما توسط شرکت یا سازمانی برای کار در خانه انتخاب شده اید ، پس باید برای یک شغل دورکاری تمام لوازم مورد نیاز به شما داده شود. پس از حق خوب دفاع کرده و تجهیزات لازمه را اعم از کامپیوتر ، مانیتور ، ماوس و صفحه کلید ، میز و صندلی ، اینترنت و چیزهای دیگر از آنها درخواست کنید.

۸- داشتن یک کامپیوتر جداگانه : در صورت امکان یک رایانه جداگانه برای استفاده شخصی خود خریداری کنید ، بخصوص برای زمان هایی که مجبور هستید از کامپیوتر خانه برای کارهای اداری خود استفاده کنید . داشتن یک کامپیوتر شخصی کمک می کند تا یک خط بین استفاده شخصی و کارتان برقرار شود.

۹- شماره تلفن مجزا : ممکن است که بتوان از یک کامپیوتر هم برای مصرف شخصی و هم برای کارهای اداری استفاده کرد. اما با یک تلفن و آن هم تلفن خانه نمی شود برای کارهای اداری و دفتری استفاده نمود. بهتر است یک خط جداگانه برای خانه و کارهای خود اختصاص دهید.

۱۰- مکان کاری : مکان کار در منزل شما بسیار مهم است و اینکه حتی المقدور یک نقطه بخصوص که در آن آرامش دارید برای کارتان در نظر بگیرید. منظور از مکان بخصوص جایی است که در آن به راحتی استراحت کرده و میز و کامپیوتر و فکس و پوشه ها و فاکتورهای خود را نگه داری کنید و مطمئن باشید که هیچ کس جزء خود شما به آنها دسترسی ندارد. البته اگر این کار برایتان میسر نیست لااقل بهتر است منابع و فایل های ضروری خود را دور از دسترس دیگران نگه داری کنید.

۱۱- تماس مکرر با همکاران : استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای پیام رسان فوری مثل ایمیل ، مسنجرها ، تلفن ، چت ، ویدئو چت و اسکایپ ، شبکه های اجتماعی و یا هر چیز دیگری می تواند موجب تعامل بهتر شما با همکارانتان باشد و بدین صورت یک حس بهتر و نزدیکتری از ارتباط با همکاران اداری و سازمانی خود دارید. البته همیشه متمرکز بودن در کار را سرلوحه خود قرار دهید.

۱۲- درخواست کمک : اگر شما دارای فرزندان کوچکی هستید ، به نظر برای کار در خانه نیاز به کمک اضطراری داشته باشید! پس می توان از بزرگسالان مانند مادرها و پدر بزرگ ها خواست تا ساعاتی را مشغول مراقبت از بچه ها باشند و یا در صورت امکان آنها را به مهد کودک بسپارید و یا در صورت درآمد عالی ، یک پرستار بچه برای خود استخدام کنید. گرچه خود شستن ظروف و لباس ها و تمیز کردن خانه دست کمی از اذیت کردن بچه ها ندارد !

home work stress

۱۳- شرکت در جلسات : البته شاید برای یک فردی که در خانه دورکاری می کند ، شرکت در جلسات اجباری نباشد ، اما یک ایده خوب اینست که به صورت اختیاری در جلسات اداره و سازمان خود شرکت کنید و حتی اگر صحبتی هم نکنید ، لااقل یک راه خوب برای شناساندن خود و حس تعامل با اداره را برقرار کرده اید.

۱۴- روز بیماری : فردی که در خانه مشغول به کار است ، مانند بسیاری از افراد دیگر دچار بیماری های زودرس یا طولانی می شود ، پس نگران نباشید و در هنگام مریضی به رئیس یا کارفرمای خود خبر داده و آن چند روز را معافیت کاری بگیرید. ( البته اگر خودتان رئیس خودتان هستید که دیگر هیچ )

۱۵- کار در مکان های مختلف : گاهی اوقات کار کردن در نقاط مختلف مثل کافه ها ، کتابخانه ها و رستوران ها ، پارک ها و جاهای دیگر می توان یکنواختی کار در خانه را پاک کند و گهگاهی اینکار موجب بالاتر رفتن راندمان کاریتان می شود.

۱۶-به دنبال آموزش و یادگیری : مطمئنا با کار در خانه بسیاری از فرصت های یادگیری از دستتان بیرون می رود . سعی کنید در زمان های فراغت خود کمی هم به بحث آموزش بپردازید و برای کارهای خود چیزهای جدیدی را فرا بگیرید و اگر هم اداره یا سازمانتان دوره های آموزشی خوبی را برگزار می کند ، حتما در آنها شرکت کنید.
۱۷- باور کردن رئیس در خانه : یکی از مشکلات اکثر افرادی که در خانه دورکاری می کنند اینست که فکر می کنند حالا که دور از رئیس خود هستند ، هر وقت که بخواهند می توانند کار کنند و به نوعی بازیگوش می شوند. بهتر است برای دوری از این وضعیت یک راه ارتباطی با رئیس خود برقرار کنید و گزارشات کاری را به صورت یک روال همیشگی به او اطلاع دهید تا هم شما مجاب به رعایت مسائل کاری باشید و هم رئیستان از کار عالی شما در منزل مسرور و شادمان شود.( در آخر شاید پاداش هم بگیرید )

۱۸- سالم بمانید : در طول روز کاری خود سعی کنید تا از مایعات و غذاهای سالم استفاده کنید و البته ورزش را فراموش نکنید. از هر فرصتی برای حرکت دادن به بدنتان دوری نکنید و اکسیژن مورد نیاز بدن و خون خود را با ورزش و تحرک مناسب حفظ کنید. حتی یک موسیقی آرامش بخش و یا نگاه به نور خورشید و صرف ناهار نیز فکر بکری است.

stay healthy

شما هم اهل کار در منزل و دورکاری هستید ؟ برای حفظ شغل خود و موفقیت کاری در خانه چه کارهایی را انجام می دهید ؟

منبع: وب هاب

درباره نویسنده

"وب مثبت" فعالیت خود را از سال 91 آغاز کرد... شما در "وب مثبت" شاهد محتوای مرتبط با وب، شامل "آموزش اصول طراحی و مدیریت وب سایت" و همچنین "آخرین اخبار و حاشیه های دنیای وب" خواهید بود. WebMosbat.IR را به یاد داشته باشید...

نوشته های مرتبط