چگونه به عنوان یک طراح وب، سلامتی و تندرستی داشته باشیم؟

مهم نیست که چقدر کار و مشغله بر روی دستتان ریخته است ، مسئله مهم تر اینست که آیا هنوز هم می خواهید بدنی سالم و تندرست داشته باشید ؟ اکثر طراحان گرافیکی و طراحان وب سایت این نکته را که سلامتی در وهله اول کار بیشتر از همه چیز مهم است را فراموش کرده و نادیده می گیرند.

حتی بسیاری از آنها این بهانه را می آورند که چون مشغول چندین کار هستند و وقت کافی برای ورزش و یا پیاده روی ندارند ، پس می توانند با خوردن غذا و یک پاشو و بشین به سلامتیشان کمک کنند! مطئنا اگر بدن در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشد و چند روزی را مجبور به گذراندن دوران مریضی باشیم ، خب آنوقت است که کارهای بیشتری تلمبار شده و حتی رسیدن به کسب درآمد هم سخت تر می شود.

اصولا طراحان اینترنتی مثل گرافیست ها و Web Developer ها به خاطر کار سختشان دچار کمر درد ، سر درد، کم خونی و گودی کمر و بسیاری دیگر از بیماری ها می شوند و شاید هم این موارد را تجربه کرده باشند. گذراندن وقت زیاد و نشستن پشت کامپیوتر حتی می تواند استرس زا نیز باشد و این استرس های مداوم می تواند منجر به بیماری های جدی مثل ناراحتی قلبی شوند.

با این تعاریف امروز قصد داریم تا راهنمایی های خوبی را که شما می توانید هر روز آنها را به خاطر داشتن یک بدن سالم و تندرست استفاده کنید را ذکر کنیم که مسلما به کار بردن آنها می تواند احساس شادی و انرژی بیشتر و عملکرد مناسب تری را برای کارتان منجر شوند.

۱- نظم و انضباط

قبل از هر چیزی شما باید در جهت ایجاد یک روند و قانون انضباطی در خود بکوشید. داشتن نظم و انضباط یکی از موارد مهم برای هر طراحی محسوب می شود که شما را در رساندن به هدف های کاری و مقصد سلامتی و تندرستی رهنمون می سازد. پس برای سالم زندگی کردن و داشتن یک زندگی طولانی همراه با تندرستی باید یک فعالیت روزانه با نظم داشته باشید.

نظم و انضباط

۲- صندلی راحت

چون طراحان وقت زیادی را در مقابل رایانه خود صرف می کنند ، از اینرو داشتن یک صندلی خوب و استاندارد و راحت می تواند یک قدم خوب برای کسب سلامتی باشد. زیرا بسیاری از طراحان به این خاطر کمر درد دارند که یا از صندلی راحتی استفاده نمی کنند و یا اینکه صندلی خریداری شده اصلا استاندارد نیست و مناسب کار یک طراح هم نیست. سعی نمایید حتما هنگام خریداری صندلی یک چند دقیقه را روی آن نشسته و فیگور نشستن پشت کامپیوتر را بگیرید و اگر دیدید که راحت و مناسب است ، آنوقت خریداری کنید.

صندلی کامپیوتر

۳- معجزه خنده

همیشه از قدیم الایام این حرف به گوشمان خورده است که ” خنده بر هر درد بی درمان دواست ” . واقعا هم خنده از ته دل مثل یک مسکن و دارو عمل می کند که باعث مسواک خوردن روح و جسم و فراموش کردن غم ها و هر چیز منفی در درون ما می شود. پس هم اکنون بخندید! چون نیازی نیست برای خندیدن پولی خرج کنید و با یک لبخند و شاد بودن یک احساس مثبت و روشنی را در درونتان بیدار می کنید. با این کار خواهید دید که اگر هم هر چقدر کار و مشغله داشته باشید دیگر مهم نیست و این یک احساس خوب و متعالی است و این روند هر روز می تواند اثرات مناسبی بر روی کار شما داشته باشد.

خنده

۴- آشامیدن

یکی از موارد ضروری برای سالم نگه داشتن بدن ، نوشیدن مقدار زیادی آب و مایعات مفید دیگر است. بعضی از افراد با خوردن آب مشکل دارند و آنها می توانند از مایعات دیگر مثل آب میوه ها و چای سبز استفاده کنند. آب یک مایع حیاتی برای زنده نگه داشتن سلول های بدن است و ممکن است که انسان چند روزی را بدون غذا دوام بیاورد اما بدون آب هرگز. پس آب بنوشید!

آشامیدن

۵- خوردن صبحانه

صبحانه مهم ترین وعده غذایی روزانه است که به ما انرژی کافی برای کارهای روزمره را می دهد. اگر فکر می کنید که نخوردن صبحانه و یا کم خوردن آن به شما وقت کافی برای کار را می دهد سخت در اشتباه هستید. در واقع افرادی که خوب و کافی صبحانه نمی خورند حتی با اضافه وزن همراه خواهند شد. پس صبحانه کافی بخورید و آماده یک بدن قوی و سلامت برای تمام طول روز باشید.

صبحانه

۶- خوردن میان وعده غذایی

همیشه غذاهای سالم و زنده بخورید. حتی تنقلات شما هم باید سالم باشند. این مسئله برای شما مهم خواهد بود چون زمان زیادی را پشت کامپیوتر می نشینید و وقت کافی برای ورزش کردن ندارید. میوه ها و سبزیجات تازه می توانند روند سلامتی جسمی شما را بهبود ببخشند. شما باید میان وعده های غذایی و تنقلاتی که مصرف می کنید را از مواد مناسب مثل میوه ها و سبزیجات و آجیل ها انتخاب کنید که هم سالم هستند و هم انرژی زا.

خوردن میوه

۷- خواب و استراحت کافی

حتی باتری ها هم خالی می شوند و نیاز به شارژ مجدد دارند. پس بدن هم مثل یک باتری عمل می کند و نیاز به شارژ دارد. یک فرد باید به طور متوسط در طول شبانه روز ۷ تا ۸ ساعت را به قدر کافی بخوابد که این خواب باید حتما در طول شب انجام شود. حتی چرت زدن در ظهر می تواند به استراحت مغز شما کمک کند و جایگزین خوبی برای خواب باشد. اگر شما خواب کافی نداشته باشید ، صبحگاه بدنی کسل و تنبل و بدون انرژی خواهید داشت و این مسئله روی عملکرد کاری شما تاثیر زیادی خواهد داشت و چه بسا اصلا نتوانید در طول روز کاری انجام دهید. پس خوب بخوابید!

خواب و آرامش

۸- ورزش

بسیاری از توسعه دهندگان وب و طراحان گرافیکی با این موضوع مشکل دارند و دادشان اینست که وقت کافی برای ورزش ندارند . اما این ورزش کردن می تواند یک قدم زدن یا پیاده روی در پارک یا در خیابان باشد و حتی اگر تنبل نبوده و نظم و انضباط کافی داشته باشید که حتی می توانید یک چند ساعتی را به باشگاه محله رفته و در سالن های ورزشی و یا در ورزش های همگانی شرکت کنید. باز هم اگر وقت کافی ندارید می توانید با خرید دستگاه های ورزشی مثل دوچرخه ثابت یا تردمبیل در خانه خود حداقل کمکی به بدن و سلامتی خود نمایید.

ورزش کردن

۹- آفتاب

آفتاب منبع بسیار خوبی برای کسب انرژی و جذب ویتامین های مختلف است. پس از لپ تاپ و کامپیوتر خود دور شوید و چند دقیقه ای را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه هر روز و هر صبح در مقابل آفتاب ( با کرم ضد آفتاب ) بگذرانید تا هم ویتامین های بدنتان تامین شود و هم انرژی حیاتی و سریع تری را از این راه جذب نمایید.

آفتاب گرفتن

۱۰- سرگرمی

بعد از ساعت های طولانی کاری ، باید به دنبال یک مورد آرامش بخش مثل نقاشی کردن یا نواختن ساز یا انجام کارهای مفرح باشید. می توانید کیف خود را برداشته و از محل کار خارج شده و به خرید بروید و یا در تعطیلات آخر هفته به جای اینکه در شبکه های اجتماعی بگردید به دیدار دوستان و اقوام خود رفته و یا با خانواده یه پارک ، سینما ، باغ وحش و موزه ها سری بزنید که همین موارد می تواند ساعتی شما را از کامپیوتر دور کرده و لذت و شادابی را برای شما به ارمغان آورند.

تفریح و سرگرمی

سخن آخر

داشتن یک بدن سالم نتیجه سبک و سیاق یک زندگی سالم و ساده است. هیچ کس مایل به تحمل پیری و بیماری در نتیجه کارهایی که در جوانی کرده است، نیست. واقعا هم داشتن یک بدن سالم و بدون بیماری کاری دشوار است اما با وجود نظم و انضباط و کمی گذاشتن وقت می توان در این امر به نتایج خوبی رسید. با توجه به این موارد در آینده کاملا خوشحال خواهید بود که به عنوان یک طراح دارای یک بدن سالم و تندرست هستید. پس همیشه تندرست باشید.

شما کدام یک از این کارها را برای سلامتی خود انجام می دهید؟

منبع: وب هاب

درباره نویسنده

"وب مثبت" فعالیت خود را از سال 91 آغاز کرد... شما در "وب مثبت" شاهد محتوای مرتبط با وب، شامل "آموزش اصول طراحی و مدیریت وب سایت" و همچنین "آخرین اخبار و حاشیه های دنیای وب" خواهید بود. WebMosbat.IR را به یاد داشته باشید...

نوشته های مرتبط