طراحی وب سایت شما در مورد خود شما چه می گوید؟

وقتی افراد از من درباره توصیف اهمیت طراحی وب سایت می پرسند ، من اغلب آنها را به قیاس بین جلد روی کتاب متمایل می کنم. زیرا همانطور که همه می دانند محتوای خیلی خوب یک کتاب بدون داشتن یک جلد عالی بی فایده است و همین امر در طراحی وب سایت نیز مصداق دارد.

من فکر نمی کنم دیگر لازم باشد تا در مورد اهمیت طراحی یک وب سایت خوب صحبت کنم و بارها در وب هاب در این مورد بحث شده است. اما در این بین طراحی وب سایت بی نظم و کسل کننده و بی رنگ و لعاب به عنوان دو صفت بد برای شکست یک وب سایت کافیست و به احتمال زیاد یک وب سایت شلوغ و کسل کننده امروزه دیگر خواهانی نداشته و کاربر سریعا تب مربوطه را بسته و بر روی یک وب سایت بهتر کلیک می کند و این شانس به سمت یک رقیب بهتر سوق پیدا می کند!

پس بهتره تا به این موضوع فکر کنید که طراحی وب سایت شما در مورد خود شما چه می گوید؟

برای رسیدن به این سوال به ادامه مطلب توجه کنید:

رنگ

رنگ همواره به عنوان اصلی ترین ابزار برای برقراری یک ارتباط بصری موثر شناخته می شود و افراد حس های متفاوتی بر روی رنگ های مختلف دارند. اشتباه بسیاری افراد در طراحی وب سایت به آرم و لوگو بر می گردد که به شدت نام تجاری و برند وب سایت را خدشه دار می کند. در زیر چند نمونه از رنگ ها و تفسیری که می توان از آنها نمود را ذکر کرده ام :

آبی – رنگ آبی بیشتر برای علامت های تجاری و آرم و لوگو شرکت های بزرگ مثل بانک ها و گهگاهی هم توسط وب سایت های جواهر فروشی استفاده می گردد. همچنین از رنگ آبی برای مارک و لوگو وب سایت های گردشگری هم استفاده می شود ، زیرا رنگ دریا و اقیانوس نیز آبی است و اغلب گردشگران به سمت اینگونه جاها متمایل می شوند.

سبز – اغلب اوقات از رنگ سبز برای ساخت لوگو و آرم وب سایت هایی با موضوع طبیعت و محیط زیست استفاده می شود و گهگاهی هم برای وب سایت های ارزی نیز استفاده می گردد.

قرمز – این رنگ در بیشتر اوقات نشان از خطر و عشق و شور و رمانتیک بودن دارد.

صورتی – از رنگ صورتی می توان برای مارک ها و آرم هایی در ارتباط با زنان و کودکان و مادران استفاده کرد.

زرد – رنگ زرد به عنوان یک رنگ شاد اغلب برای بچه ها و وب سایت های سرگرمی استفاده می شود.

پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر از ترکیب رنگ ها به پست ” راهنمای انتخاب و ترکیب رنگ در طراحی وب ” مراجعه کنید.

color

طرح بندی

طرح بندی کلی وب سایت شما در نگاه اول و بعد از رنگ بندی ، بیش از حد در چشم کاربر است و باید به این مسئله بیندیشید که وب سایت شما ساده ، مدرن و یا یک قالب وبلاگ معمولی است یا نه ؟ توجه به این چیزها موجب رسیدن به ایده های بسیار خوب برای طراحی یک وب سایت متفاوت و جذب بازدیدکننده و متفاوت جلوه دادن وب سایت شماست.

اگر وب سایت شما در ارتباط با فروش محصولاتتان است ، آیا به خوبی محصولات خود را در صفحه اصلی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته اید که در اولین نگاه به راحتی آنها را ببینند ؟ اگر وبلاگ شما شخصی است ، آیا همه چیز را در مورد خود و حرفه و تجربیاتتان به کاربران ارائه داده اید ؟

اگر اینطور است که برده اید و اگر اینطور نیست که باید فکری به جهت طراحی مجدد وب سایت خود بکنید ، زیرا وب سایت یا وبلاگ شما به عنوان معرف شخصیت اصلی شماست و از این لحاظ باید به خوبی در چشم کاربران دیده شوید!

Layout

گالری تصاویر

آیا هرگونه تصویر یا عکسی را بدون فکر و بدون در نظر گرفتن هدفهایتان در وب سایت خود به کار می برید؟ اگر اینچنین است ، فکر می کنم که این نوع عکس ها بسیار معرفی کننده نوع نگاه و ذهن شماست و ممکن است چیزهای متفاوتی را در مورد اهداف سایت و کسب و کار شما در ذهن کاربران ایجاد کند.

در حالیکه امروزه با سرویس های آنلاین تصاویر رایگان می توان به آسانی دسترسی زیادی به تصاویر داشت و شما نیز می توانید برای تصاویر و حتی محصولات خود از اینگونه تصاویر به راحتی استفاده کنید.

اما اگر یک وب سایت شخصی یا تجاری را در پیش رو دارید ، حتما برای تصویر لوگو و آرم وب سایت تجاری خود فکری کرده و اگر لازم شد وظیفه طراحی یک مارک زیبا و جذب کننده را به یک طراح گرافیک ماهر بسپارید.

photo

طراحی ساده یا پیچیده

وب سایت شما در جهت مینیمالیست است یا یک وب سایت مدرن و استادانه ؟ شاید هر دو اینها در انتقال مفهوم وب سایت یک پیام را به کاربر انتقال دهد ، اما استفاده از عناصر گرافیکی با کیفیت بالا و استفاده استادانه از رنگ و فونت ها و شبکه بندی منظم المان ها می تواند نگاه متفاوتی در کاربران داشته باشد.

شاید یک وب سایت از هر لحاظی پیچیده و دارای منوهای زیبا و طیف زیادی از رنگ بندی های مختلف را در خود داشته باشد ، اما نمی توان گفت که آیا همین طرح بندی برای یک وب سایت حقوقی یا یک فروشگاه لوازم نوجوانان کارساز است یا خیر؟

مطمئنا داشتن یک وب سایت شخصی یا یک وبلاگ عمومی که پر از اطلاعات است با یک وب سایت فروشگاهی متفاوت بوده و طراحی آنها نیز متفاوت خواهد بود.

pixelbot

مخاطبین

توجه به مخاطبین یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی وب سایت است که بسیاری از افراد آن را فراموش می کنند. این مسئله بیشتر برای وب سایت های فروشگاهی و تجارت الکترونیک نمود پیدا می کند و از آنجایی که در اینگونه وب سایت ها مردم برای خرید یا فروش محصولات اقدام می کنند ، می خواهند مطمئن شوند که وب سایت مذکور از همه لحاظ واقعی بوده و توسط نهادهای معتبر به رسمیت شناخته می شود.

از اینرو مطمئنا نمایش آرم و لوگو و گواهی نامه های معتبر و اطلاع به کاربران برای مطمئن بودن بستر سایت می تواند به عنوان یک راهکار مناسب شناخته شود.

واقعیت اینست که اگر شما فروشنده محصولات آنلاین خود هستید ، می توانید برای رضایت و مطمئن کردن مشتری از رضایت و نظرات و پیشنهادات دیگر مشتریان خود در صفحه اصلی و صفحات دیگر استفاده کرده و به نوعی موجب جذب بیشتر کاربران شوید.

contact

بهینه سازی برای موبایل ها

اگر می دانستید که کاربران بسیار زیادی امروزه وب سایت های مورد علاقه خود را از طریق تلفن های هوشمند و تبلت ها دنبال می کنند ، هیچگاه بهینه سازی سایت خود برای اینگونه دستگاه ها فراموش نمی کردید!

در حال حاضر تم ها و قالب های سیستم مدیریت محتوای وردپرس علاوه بر مدرن بودن و پیشرفت خوب در طراحی نمای اینترفیس آنها ، در اغلب اوقات برای نسخه های موبایلی نیز بهینه شده اند و کار را برای مدیریت دو چندان وب سایت و جلب رضایت کاربران موبایلی هم راحت می کند.

mobile

شما چه نکاتی را برای معرفی مناسب خود در وب سایتتان رعایت می کنید؟

نویسنده: سامان

منبع: وب هاب

درباره نویسنده

"وب مثبت" فعالیت خود را از سال 91 آغاز کرد... شما در "وب مثبت" شاهد محتوای مرتبط با وب، شامل "آموزش اصول طراحی و مدیریت وب سایت" و همچنین "آخرین اخبار و حاشیه های دنیای وب" خواهید بود. WebMosbat.IR را به یاد داشته باشید...

نوشته های مرتبط