۳ عامل حیاتی برای موفقیت یک وب سایت در اینترنت

عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا یک وبسایت با یک هدف مشخص به موفقیت می رسد. موفقیت برای یک وبسایت جذب بازدید کننده است. و از همه مهمتر بازدیدکنندگانی که مرتبا به وبسایت سر بزنند و در تبلیغ آن سهیم باشند. پس هدف برای هر وب سایت جذب بازدید کننده است.برای رسیدن به این هدف ۳ عامل بسیار حیاتی وجود دارد که عدم توجه به آنها مساوی خواهد بود با عدم موفقیت سایت در اینترنت.

۱- طراحی سایت:

گرچه طراحی سایت الزاما به موفقیت یک وبسایت منجر نمی شود اما قطعا یکی از عوامل بسیار موثر در موفقیت آن وبسایت است. هر وب سایت با هدف مشخصی شروع بکار می کند بنابراین با توجه به آن هدف می بایست به نحوی موثر و گیرا طراحی شود. اینکه از چه طرحی استفاده شود که با سلیقه اکثریت بازدیدکنندگان همخوانی داشته باشد. اینکه از چه طرحی استفاده شود که بازدیدکننده در سایت دچار سردرگمی و سرگیجه نشود. اینکه در چه مواردی و با چه اهدافی از رنگ های شاد و یا تیره استفاده شود. اینکه اندازه متن ها ، کادر متون و حتی پاراگراف ها با چه طرحی پیش بینی شود. و بطور خلاصه هر آنچه که طرح یک وبسایت را متناسب با هدف و بازدیدکنندگانش در نظر بگیرد.
یک وبسایت اگر از محتوای بسیار کامل و مفیدی برخوردار باشد اما طراحی متناسبی نداشته باشد به موفقیت نخواهد رسید چرا که موفقیت برای یک وبسایت جذب بازدیدکننده است اگر بازدید کننده نتواند با طراحی یک ساید ارتباط برقرار کند به سایت جذب نخواهد شد. بنابراین قبل از هر چیز طراحی سایت مسیر پیشرفت را برای یک وبسایت هموار میسازد.
۲- راه اندازی سایت:
منظور از راه اندازی سایت انتخاب یک آدرس اینترنتی در بستر شبکه جهانی اینترنت است. برخی از اهمیت انتخاب درست این آدرس اینترنتی غافلند . اینکه آدرس اینترنتی یا اصطلاحا دامنه شامل چند حرف، شامل چه کلماتی و حتی با چه پسوندی در اینترنت ثبت شود نیاز به بررسی و انتخاب هدفمند دارد. انتخاب آدرس یکی از کلیدی ترین لازمه های موفقیت یک وبسایت است. آدرس یک سایت می بایست به راحتی در اذهان بماند و یا در مواردی تکرار آن برای بازدید کننده آسان باشد. در مواردی باید در نظر گرفت که در چه صورتی امکان اشتباه وارد کردن آدرس سایت توسط بازدید کننده وجود دارد و برای اینکه این اشتباهات به حد اقل خود برسد از چه تدابیری می توان استفاده کرد.
نباید فراموش کرد که آدرس یک سایت در حکم برند اینترنتی فعالیت های یک وبسایت است بنابراین باید قبل از انتخاب این برند در مورد آینده آن پیش بینی و برنامه ریزی شود.
ارزش هر سایت در نهایت به برند آن می رسد پس در انتخاب این برند نباید عجولانه اقدام کرد.
۳- افزایش بازدیدکننده:
بعد از اینکه یک سایت در اینترنت راه اندازی شد و باید مشتری جذب کند مشتری یک وبسایت بازدیدکنندگانی هستند که به آن سر می زنند . برای افزایش بازدیدکننده راه های مختلفی وجود دارد. تبلیغات با پرداخت هزینه و همچنین افزایش رتبه گوگل از جمله مهمترین آنها هستند.
اینترنت مملو است از هزاران سایت با موضوعات یکسان و میلیونها سایت با یک هدف یعنی جذب بازدید کننده در این میان مدیر یک وبسایت باید از تدابیر خاص خود برای معروف شدن و به تبع افزایش تعداد بازدید کننده بهره ببرد. تعاملات در اینترنت با سایت های دیگر می تواند بسیار تعیین کننده باشد. اینکه در میدان رقابت با سایر سایت ها از چه مطالبی استفاده شود اینکه از چه تبلیغاتی می توان بصورت متمرکز به بازدیدکننده بیشتر رسید و ۱۰ ها تدبیر دیگر که مدیر یک وبسایت باید آنها را در نظر بگیرد و از آنها غافل نشود.

درباره نویسنده

"وب مثبت" فعالیت خود را از سال 91 آغاز کرد... شما در "وب مثبت" شاهد محتوای مرتبط با وب، شامل "آموزش اصول طراحی و مدیریت وب سایت" و همچنین "آخرین اخبار و حاشیه های دنیای وب" خواهید بود. WebMosbat.IR را به یاد داشته باشید...

نوشته های مرتبط