اندیشه های خلاق در طراحی وب سایت موفق

در دنیایی که بازار طراحی وب سایت و ایده پردازی درباره آن درحال اشباع است , واقعا سخت است که شما بتوانید یک ایده خلاقانه و دندان شکن ارائه دهید و این نیازمند ان است که شما کسب تجربه کنید و بدانید ایده خوب به آسانی به دست نمی آید
اندیشه ها و ایده های عالی است که باعث بوجود آوردن طرح های عالی میشود، ایده پردازی و تخیل، کار واقعا سختی است و اگر بخواهیم به آن خلاقیت را اضافه کنیم به مراتب دشوارتر خواهد شد .
“اما اگر قرار باشد کاری انجام داده شود پس باید انجام داد”
بنابراین اجازه بدهید به شما بگویم که من چطور با تخیل و تصورم برای مشتریان بی نظیرترین و کارآمد ترین و موثر ترین سایت ها را طراحی کرده و به دنبال کسب اعتبارات و تجربیات جدیدتر و به روز قدم برداشتم .
قبل از شروع بحث این حقیقت را باید برایتان متذکر شوم که ایده خلاق به تنهایی کافی نیست بلکه شما مجبورید بر موانعی که بر سر راه استعدادهای درونی و پتانسیل هایتان واقع شده غلبه کنید تا ایده هایتان به عمل تبدیل شود .

باور کردن

بخش اول، همه چیز از همین جا شروع میشود …..
اول از همه کاری که باید انجام بدهیم، تشخیص منابع مختلف در جهت خلق ایده هاست و همچنین باید منابع مرتبط با نیاز مشتری را انتخاب کرده، آن را درک کنیم، تصور کنیم و بعد از آن ایده را بر حسب نیاز و خواسته مشتری پرورش دهیم نه آنکه ایده خود را به مشتری تحمیل کنیم، پس باید یک فکر عالی را گسترش داده و از بلند پروازی پرهیز کنیم تا بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید.
افکار شما شلوغ و درهم ریخته است. اگر شما بخواهید از این شلوغی و آشفتگی ذهنی یک احساس سازماندهی شده را بوجود آورید محتاج این است که شما به یک ایده ی هدف جهت داده شده متعهد باشید و تمام فکرتان را متمرکز کنید که اون هدف مهم جهت داده شده چیست و کدام یک خلاقانه است و کدام یک به شما کمک خواهد کرد که به هدف اصلی تان برسید .
در این مرحله نقطه تمرکز شما ” باید برای ایجاد درک صحیحی از جمع ایده، خلاقیت و نظر مشتریتان در جهت هدف مشخصی که قدم برداشته اید ” باشد .

جهت دهی مشتری

دومین نکته مهم در طراحی سایت خلاق جهت دهی مشتری می باشد
یک سوال: یک طرح وب سایت که همه را مجذوب کند، عالی است؟؟؟؟؟؟؟
اشتباه است!!!
یک ایده و طرح جذاب و جالب یک چیز است ولی آنچه که مشتری می خواهد چیز دیگری است…
سقف کار شما آنجاست که بتوانید سایت را بفروشید، پس نتیجه میگیریم زمانی که شما سایت را تحویل دادید هم مشتری از کار شما راضی بوده و هم نیز از ایده خود راضی هستید، این یعنی لذت بردن از طراحی سایت و یک رابطه دوستانه بلند مدتف به خاطر داشته باشید ایده های جالب و حتی فوق العاده به تنهایی کارسازنیست، بدان معنی که ایده شما باید قابل اجرا باشد و یا بکار آن نمی آید.
از تلفیق دو نکته مهم،  یک نکته اصولی و اساسی به وجود می آید “راهنمایی و جهت دهی مشتری ” و “علایق مشتری” ماهیت یک ایده عالی است.

ایده های برگرفته شده از بازسازی ایده های کهنه

سومین موضوع با اهمیت ایده های برگرفته شده از بازسازی ایده های کهنه می باشد.
واقع زیادی پیش امده که من زمان کمی را برای فکر کردن در مورد ایده های نو داشتم و گمان میکنم همه ما چنین شرایطی را تجربه کرده ایم که وقت کمی برای ایده پردازی داشته باشیم و نهایتاً باید یه نتیجه و کار عالی را ارایه بدهیم اما باید توجه داشته باشید که وسوسه یافتن ایده های نو نباید قربانی چنین شرایطی شود آن هم فقط بدلیل نداشتن زمان کافی .
شما یک ایده دارید در عوض جستجوی یک ایده جدید، این امر اشتباه است چرا به کاووش در اعماق فکرت، به آن سری از نکته های ذخیره شده و خاک گرفته ذهنت نمی پردازی و در مورد پارامتر های تصوری و ادراکی که برای پروژه ی شما مناسب و مفید است تحقیق نمی کنید .
چیزی که شما شدیداً به آن احتیاج دارید این است که ایده ای که در فکر برگزیدید را بهبود بخشید، اصلاح کنید، ویرایش کنید، تصحیح کنید و پتانسیل های آن را به یک طرح خلاقانه تبدیل کنید.

 انتخاب یک ایده درست

چهارمین گام در طراحی سایت خلاق انتخاب یک ایده درست است.
همه طراحان اعتراف میکنند که ایده های شناور و معلق زیادی در ذهنشان دارند اما چیزی که شما به آن نیاز دارید انتخاب یکی ازین طرح هاست .
چطور این کار را انجام می دهید ؟ شما نیازمند آن هستید که همه چیز را بکر نگه دارید.
این میتواند عقیده ای باشد که پایدار است دربرابر رقبا و ایده های دیگر و آن ایده باید نوعی طرح باشد که به آن زندگی داده شود آن هم بوسیله یک تیم پیشرفته بدین معنا که قابل اجرا باشد، بیاد داشته باشید بیگدار به آب نزنید و از تخیلات واهی استفاده نکنید که این مهمتری ابزار شماست.

تصورات خلاقانه و زیرکانه

پنجم و آخرین نکته در طراحی سایت خلاق تصورات خلاقانه و زیرکانه است.
آیا یک فرد زیرک همیشه در جزییات است؟
خوب زمانی که ایده های خلاقانه به پیش می آورید یک مورد ممکنه برای زرنگی شما ساخته شود که ارزش ایده در آن بوده است. تصور میتواند برای مشتریان ارزشمند باشد.
حال زمان آن است که نیاز شما به بهبود تخصیص دادن و تجربه در افکارتان دیده شود. اگر یک وب سایت موفق می خواهید شروع به پرورش ایده ها و تصورات موثر بکنیدفتخصیص دادن یک جنبه از طراحی است ولی جنبه دیگر آن است که اگر شما نتوانید ذهنتان را متمرکز یک طرح و ایده بکنید شما باید از دنیای طراحی های موفق وب سایت خداحافظی بکنید .

درباره نویسنده

"وب مثبت" فعالیت خود را از سال 91 آغاز کرد... شما در "وب مثبت" شاهد محتوای مرتبط با وب، شامل "آموزش اصول طراحی و مدیریت وب سایت" و همچنین "آخرین اخبار و حاشیه های دنیای وب" خواهید بود. WebMosbat.IR را به یاد داشته باشید...

نوشته های مرتبط